MLEKOVITA - lider z perspektywą na kolejne rekordy

  • Wydarzenia

Trwa wczytywanie galerii

MLEKOVITA podsumowała pierwsze półrocze 2019 r. Wyniki finansowe tego roku wyraźnie wskazują na kolejny rekord w osiągniętych przychodach, co w perspektywie całego roku zapowiada najlepszy wynik w ponad 90-letniej historii firmy i potwierdza jej pozycję LIDERA.

Polska MLEKOVITA jest największą grupą mleczarską w Europie Środkowo-Wschodniej. Każdego dnia w naszych 20 zakładach produkcyjnych przetwarzamy 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Pięć tysięcy wykwalifikowanych pracowników dba o najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 170 liniach produkcyjnych. Naszych 1000 mlecznych smakowitości znanych jest nie tylko w polskich domach, ale i w 159 krajach świata. Słowem: MLEKOVITA to duma polskiej gospodarki – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – I jako ta duma musi stale podnosić sobie poprzeczkę. Dlatego wyzwania, które podejmowałem i podejmuję podczas kierowania firmą MLEKOVITA, można opisać za pomocą trzech haseł – naszych ostatnich strategii: pierwsza – lider, druga – codziennie najlepszy, trzecia, obecna – wspieramy rozwój Polski i Polaków. Bo to, co jest dobre dla Polski, jest dobre dla MLEKOVITY. I wzajemnie – dodaje.

Mimo pozycji lidera MLEKOVITA nie spoczywa na laurach, realizując kolejne najwyższe, ambitne cele. Nie da się bowiem budować i utrzymywać silnej marki bez sprostania światu rozwijającemu się w niesamowitym tempie, także ewoluującej branży mleczarskiej. Technologie w mleczarstwie muszą iść w parze z coraz bardziej innowacyjnymi i zaawansowanymi realiami. Jednym z fundamentalnych kroków w kierunku wzmocnienia pozycji lidera branży kreującego nowoczesny model biznesu mleczarskiego jest największa w historii MLEKOVITY inwestycja: Fabryka Proszków Mlecznych. Dzięki niej możliwe było rozszerzenie asortymentu oferowanego zarówno w kraju, jak i poza granicami Polski. Proszki mleczne są szczególnie istotnym produktem eksportowym ze względu na wysoką trwałość, ale przede wszystkim najwyższą jakość, gwarantowaną uznaną na całym świecie marką MLEKOVITA. Łącznie, dzięki produkcji we wszystkich swoich proszkowniach: dwóch w centrali Grupy oraz dwóch ulokowanych w zakładach w Lubawie i Trzebownisku, MLEKOVITA oferuje już blisko 60 różnych wyrobów w proszku, w tym ostatnie nowości dla osób aktywnych: Super Body Active WPC 80 w 4 popularnych smakach: czekoladowym, truskawkowym, waniliowym i bananowym w różnych formach: w saszetach, torebkach i słojach.

Mając na względzie zdrowie naszych konsumentów oraz zmieniający się styl życia, wspieramy działania prozdrowotne, oferując mleko i jego przetwory w najpiękniejszej i najszlachetniejszej postaci. Mleko jest produktem naturalnym i odżywczym, który powinien znaleźć się w codziennej diecie każdego człowieka, na każdym etapie życia – bo z mleka się nigdy nie wyrasta – podkreśla Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Działając pod szyldem: MLEKOVITA FABRYKA ZDROWIA, chcemy zadbać o zdrowie Polaków. Promujemy więc nasze produkty, wskazując na ich prozdrowotne działania i jednocześnie zachęcając do zmiany nawyków żywieniowych na takie, które wspierają zdrowie. Spożywanie większych porcji mleka, serów, masła, produktów fermentowanych i innych wyrobów mleczarskich zdecydowanie wspiera ten proces. Dlatego regularnie rozszerzamy naszą ofertę produktową, m.in. w kategorii ekologicznej, bez laktozy oraz w coraz popularniejszym segmencie premium, by nasi konsumenci mogli znaleźć zdrowe i smaczne wyroby, w pełni odpowiadające na ich potrzeby. Dodatkowo zachęcamy wszystkich naszych konsumentów do większej aktywności fizycznej, przy okazji oferując im kolejne nowości w linii Super Body Active, wspierające zbilansowaną dietę podczas wysiłku fizycznego oraz pracy nad sylwetką.

Szereg produktów dla osób aktywnych to nie wszystkie nowości, jakie pojawiły się w asortymencie MLEKOVITY w 2019 r. Rozwój bazy produktowej w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania konsumentów to jeden z najważniejszych celów, jakie MLEKOVITA stawia sobie każdego roku. Ogrom pracy w tym zakresie znakomicie ilustruje liczba nowych produktów wprowadzonych od stycznia do czerwca 2019 – już w tej chwili oferujemy 46 nowości w 8 kategoriach produktowych:

1) produkty w proszku:

  • Super Body Active WPC 80 koncentrat białek serwatkowych instant 30 g: truskawkowy, bananowy, czekoladowy, waniliowy;
  • Super Body Active WPC 80 koncentrat białek serwatkowych instant 700 g: truskawkowy, bananowy, czekoladowy, waniliowy;
  • Super Body Active WPC 80 koncentrat białek serwatkowych instant 1000 g: truskawkowy, bananowy, czekoladowy, waniliowy;
  • Super Body Active WPC 80 koncentrat białek serwatkowych instant 2270 g: truskawkowy, bananowy, czekoladowy, waniliowy;

2) mleko:

  • mleko UHT ekologiczne BIO 1 l: 2%, 3,5%;
  • mleko UHT Kocham Mleko / I love milk 1 l: 1,5%, 3,5%;

3) sery:

  • Diamenty Konesera Tylżycki Old ser długodojrzewający (3 miesiące) 200 g;
  • Diamenty Konesera Księżan Old ser długodojrzewający (4 miesiące) 200 g;
  • Diamenty Konesera Cheddar Old ser długodojrzewający (9 miesięcy) 200 g;
  • Diamenty Konesera Mazdamer Old ser długodojrzewający (12 miesięcy) 200 g;
  • Warkocz Góralki ser wędzony 300 g;
  • Warkocz Góralki ser wędzony ok. 2,5 kg;

4) serki:

  • Mascarpone Kuchmistrza 500 g;

5) lody (we współpracy z firmą Koral):

  • WYPASIONE lody na patyku 110 ml: śmietankowe, truskawkowe;
  • WYPASIONE lody w kubku 200 ml: śmietankowe z sorbetem truskawkowym, śmietankowo-kakaowe;

6) przekąski:

  • Przysmak Góralski 180 g;
  • Przysmak Góralski mini 160 g;
  • SOKOLIKI DuoSnack paluszek serowy + kabanosek z dodatkiem indyka 37 g (we współpracy z firmą Sokołów);
  • SOKOLIKI DuoSnack paluszek serowy + kabanosek z dodatkiem cielęciny 37 g (we współpracy z firmą Sokołów);
  • WYPASIONY DuoSnack kabanos wieprzowy + paluszek serowy 50 g (we współpracy z firmą Sokołów);
  • WYPASIONY DuoSnack kabanos peperoni + paluszek serowy z wędzonym serem 50 g (we współpracy z firmą Sokołów);
  • WYPASIONY DuoSnack kabanos wieprzowy + paluszek serowy z wędzonym serem 50 g (we współpracy z firmą Sokołów);
  • WYPASIONY DuoSnack kabanos peperoni + paluszek serowy z czarnuszką 50 g (we współpracy z firmą Sokołów);
  • PARTY TIME mix przekąsek 150 g (we współpracy z firmą Sokołów);

7) produkty fermentowane:

  • mleko zsiadłe Na Polski Stół 380 g;
  • jogurt naturalny typ grecki (10%) 200 g;
  • mleko acidofilne 250 g: owoce leśne, truskawkowe, naturalne;

8) produkty wegańskie:

  • For Vegan produkt wegański w plastrach 150 g.

MLEKOVITA w okresie od stycznia do czerwca 2019 r. osiągnęła rekordowy skup na poziomie 1,2 mld litrów mleka, który zdecydowanie pomaga w rozwoju asortymentu. Dzięki temu, kolejnym inwestycjom oraz na tyle szerokiemu wachlarzowi produktów, by odpowiadał na oczekiwania wszystkich naszych konsumentów, możemy uzyskiwać wysokie przychody mimo niskiej rentowności branży. W tym roku sytuacja w mleczarstwie dodatkowo nie jest najlepsza – w porównaniu do ubiegłego roku spadły ceny, ale mimo że nie są satysfakcjonujące, udało nam się uzyskać zadowalające ceny zbytu. A to pozwala z optymizmem spoglądać na drugą połowę roku i kolejne lata.

Nasze przychody zamykające 2018 rok stanowiły ponad 16 razy większą wartość aniżeli 20 lat temu i rok do roku rosną o ok. 10% – czyli pięciokrotnie szybciej niż rynek. W 2017 roku za historyczny sukces uznaliśmy przekroczenie po raz pierwszy granicy 4 miliardów złotych przychodów, a teraz wyniki pierwszej połowy 2019 wskazują, że jeszcze w tym roku będziemy cieszyć się z kolejnego rekordu, o ponad miliard większego – przekroczenia progu 5 miliardów złotych przychodu – z dumą kończy Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.