Nowe marki, innowacyjne projekty biznesowe - konferencja prasowa Grupy MLEKOVITA i Sokołów S.A.

  • Wydarzenia

Trwa wczytywanie galerii

Rozwój produktów z kategorii sport i fitness oraz innowacyjny projekt biznesowy w segmencie przekąsek były tematem konferencji prasowej zorganizowanej przez Grupę MLEKOVITA oraz Sokołów S.A. 27 czerwca 2019 r. Podczas konferencji jej uczestnicy mogli zapoznać się z asortymentem nowych produktów oferowanych przez organizatorów oraz zwiedzili linię do pakowania przekąsek serowo-mięsnych i Fabrykę Proszków Mlecznych.

MLEKOVITA dla aktywnych

Dorośli Polacy są mniej aktywni fizycznie niż większość obywateli UE, dużo rzadziej regularnie (raz w tygodniu lub częściej) uprawiają sport (28% przy 40% w UE), rzadziej podejmują również inne formy aktywności fizycznej (38% kontra 44%). Rosną odsetki osób w ogóle nieuprawiających sportu i niepraktykujących żadnych form rekreacji fizycznej. – Dlatego zachęcamy wszystkich naszych konsumentów do większej aktywności fizycznej, przy okazji oferując im produkty wspierające zbilansowaną dietę podczas wysiłku fizycznego oraz pracy nad sylwetką – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA. – W tym celu wykorzystujemy możliwości naszej ostatniej inwestycji, największej i najnowocześniejszej w historii firmy: Fabryki Proszków Mlecznych, rozwijając kategorię wyrobów sport i fitness. Tym samym wpisujemy się w rosnący trend na zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Rośnie rynek odżywek białkowych – szacunkowo, że rynek suplementów diety, w tym z dużym udziałem odżywek białkowych, ma już wartość 4 miliardów złotych i w najbliższych latach wzrośnie o 20-30%.

Spośród odżywek białkowych najczęściej wybierany jest koncentrat białek serwatkowych – zarówno przez tych, którzy chcą poprawić swój wygląd i samopoczucie poprzez amatorskie uprawianie sportu, jak i profesjonalnych sportowców. Białko to bowiem jeden z najważniejszych składników odżywczych. Odpowiednia ilość białka dostarczanego do organizmu wpływa nie tylko na prawidłowy wzrost i rozwój ciała człowieka oraz regenerację uszkodzonych tkanek, ale jest szczególnie ważna dla osób aktywnych – bez względu na ich cele treningowe.

Nowe warianty Super Body Active WPC 80

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom wszystkich chcących sięgnąć po produkty bogate w białko MLEKOVITA wzbogaciła ofertę o szereg produktów skierowanych do takiego grona konsumentów. W tej chwili obok napojów wysokoproteinowych Super Body Active w trzech popularnych smakach: truskawkowym, czekoladowym i bananowym oraz obok najwyższej jakości w 100% naturalnego, czystego koncentratu białka serwatkowego w dwóch wariantach: Herkules WPC 80 i Super Body Active WPC 80, dostępne są też 4 warianty smakowe w linii SBA: waniliowy, bananowy, truskawkowy i czekoladowy w różnych formach opakowania: saszetkach 30 g, torebkach z wygodnym zamknięciem i miarką 700 g oraz słojach z miarką 1000 g i 2270 g. Wszystkie stanowią bogate źródło pełnowartościowych białek (w tym aminokwasów BCAA), które m.in. przyczyniają się do wzrostu i utrzymania masy mięśniowej, oraz wapnia niezbędnego dla mocnych kości i zdrowych zębów.

W przypadku osób o wzmożonej aktywności fizycznej ilość białka dostarczanego do organizmu wraz z posiłkami może być niewystarczająca – często ciężko jest dostarczać odpowiednie ilości białka przy jednoczesnej konieczności ograniczania spożycia pewnych produktów czy dostarczanych z pokarmem do organizmu kalorii. Wówczas nawet najlepiej zbilansowana dieta będzie potrzebowała wzbogacenia w pełnowartościowe proteiny. – Wsparciem są tu nasze produkty: asortyment napojów wysokoproteinowych oraz koncentratów białek serwatkowych WPC 80. Co ważne, MLEKOVITA jest jedynym producentem tego typu odżywek w tak szerokim asortymencie WPC 80 w pełnym cyklu produkcyjnym – od podstaw, od bazy surowcowej – podkreśla Dariusz Sapiński.

Podczas konferencji uczestnicy mogli poznać wspomniany cykl produkcyjny podczas zwiedzania Fabryki Proszków Mlecznych i zapoznać się z produkowanymi tam koncentratami białek serwatkowych SBA WPC 80. Przedstawione zostały również napoje wysokoproteinowe Super Body Active w odświeżonej szacie graficznej, przygotowanej w celu ujednolicenia identyfikacji wizualnej całej linii Super Body Active (SBA) – asortymentu dla osób aktywnych fizycznie.

Doświadczenie i innowacyjność 

Grupa MLEKOVITA oraz Sokołów S.A. podjęły współpracę, tworząc innowacyjny projekt biznesowy. Dzięki kooperacji firm, powstały nowe propozycje produktowe, które właśnie pojawiły się na rynku. W odpowiedzi na aktualne trendy konsumenckie Sokołów oraz MLEKOVITA poszerzają asortyment przekąsek, wprowadzając trzy wyjątkowe połączenia przekąsek serowych i mięsnych: Party Time, Wypasiony Duo Snack oraz Sokoliki Duo Snack.

Grupa MLEKOVITA oraz Sokołów S.A. to firmy o ugruntowanej, wysokiej pozycji rynkowej – liderzy w swoich branżach. Ich strategia rozwoju od lat skutecznie łączy dwa filary – tradycję i nowoczesność. To właśnie one znalazły się u podstaw podjętej współpracy. – Dysponujemy wiedzą i doświadczeniem – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Bazując na smakach i recepturach cenionych przez Polaków oraz na innowacjach oferowanych przez technologie, nieustannie poszerzamy i modyfikujemy nasz asortyment, tak by odpowiadał oczekiwaniom konsumentów. Naszym priorytetem jest zawsze satysfakcja klientów. Współpraca naszych firm daje pewność, że do konsumenta trafia produkt o sprawdzonej jakości, powstały z zachowaniem wysokich standardów produkcyjnych.

Przekąski – coraz bardziej popularne

Propozycje produktowe, powstałe dzięki współpracy Grupy MLEKOVITA oraz Sokołów S.A. idealnie wpisują się w najnowsze trendy rynkowe, odpowiadające zmianie trybu życia konsumentów. Coraz częściej poszukują oni pomysłów na szybkie przekąski w ciągu dnia – takie, które będą smaczne, wygodne w użyciu i pożywne. Ważna jest dobra wartość odżywcza, odpowiedni skład, a także dostosowanie produktu do indywidualnych potrzeb dietetycznych (np. do diety bezglutenowej). 

Na wielu rynkach, również w Europie Zachodniej, asortyment przekąskowy intensywnie się rozwija. Rosnącemu zainteresowaniu ze strony klientów odpowiada wzrost liczby przekąsek na sklepowych półkach. Zaobserwować można również zróżnicowanie asortymentu, co jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy chętnie sięgają po nowości oraz cenią ciekawe połączenia smaków – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA. – Staramy się nieustannie zaskakiwać odbiorców nie tylko kolejnymi wariantami ich ulubionych smaków pod marką MLEKOVITA, ale i zupełnie nowymi propozycjami. Dlatego szukając innowacyjnych rozwiązań, podejmujemy nowatorskie projekty biznesowe – jak ten, który pozwolił nam zaoferować asortyment przekąsek serowo-mięsnych.

Przekąski mięsne i serowe w nowych połączeniach

Grupa MLEKOVITA oraz Sokołów S.A. proponują trzy rodzaje przekąsek mięsno-serowych:

  • Party Time – to miks przekąsek, który tworzą: snack chorizo (kabanosy wieprzowe), snack z kolorowym pieprzem (kabanosy wieprzowe) oraz Przysmak Góralski mini (serowe kuleczki). To znakomita propozycja na spotkania towarzyskie;
  • Sokoliki Duo Snack – połączenie kabanosków i paluszków serowych, stworzone z uwzględnieniem potrzeb żywieniowych młodych konsumentów. Są pożywne (wysoka zawartość białka) i nie zawierają substancji dodatkowych, takich jak barwniki, glutaminian sodu czy fosforany. To produkty bezglutenowe. Dostępne są w dwóch rodzajach: kabanosek z dodatkiem indyka i paluszek serowy oraz kabanosek z dodatkiem cielęciny i paluszek serowy;
  • Wypasiony Duo Snack – kabanosy i paluszki serowe w czterech smacznych połączeniach: kabanos wieprzowy i paluszek serowy, kabanos peperoni i paluszek serowy wędzony, kabanos wieprzowy i paluszek serowy wędzony, kabanos peperoni i paluszek serowy z czarnuszką. Wszystkie są bezglutenowe, nie zawierają barwników, glutaminianu sodu i fosforanów. Dzięki wysokiej zawartości białka, mają dobrą wartość odżywczą.

Sokoliki Duo Snack – są produkowane w centrali Grupy MLEKOVITA, natomiast Party Time oraz Wypasiony Duo Snack – w zakładzie Sokołów S.A. Oddział w Kole.

Nowe przekąski serowo-mięsne są dostępne w sieci sklepów firmowych MLEKOVITKA oraz w sieci sklepów własnych Sokołów i Gzella. Dystrybucja jest konsekwentnie poszerzana. Wprowadzenie nowych produktów zapowiedzieli obecni na konferencji reprezentanci partnera, Grupy Chorten: Prezes Zarządu Krzysztof Pakuła i Członek Zarządu Marian Ciepły. - To dwie bardzo znane marki, cenione przez klientów sklepów Chorten. Naszych 1620 placówek handlowych ma szybki dostęp do wszystkich nowości rynkowych, dzięki sprawnie zorganizowanej, własnej dystrybucji MLEKOVITY i Sokołowa. Bardzo dobrze oceniamy także wciąż poszerzany wachlarz oferowanych produktów. Klienci sklepów Chorten na co dzień wybierają znane od lat wyroby mleczarskie MLEKOVITY i jednocześnie pytają o nowe produkty, w tym linię bio i bez laktozy. Sokołów z kolei kojarzy się z jakością niezmienianą od lat. Produkty obu marek często obecne w naszych gazetkach promocyjnych, współpracę podejmujemy także poprzez organizację programów lojalnościowych dla konsumentów i naszych partnerów – mówi Krzysztof Pakuła, Prezes Zarządu Grupy Chorten. – Bardzo popieramy innowacyjne dążenia obu firm i jesteśmy przekonani, że nowa linia przekąsek serowo-mięsnych na stałe zagości na półkach sklepów Chorten. To odpowiedź na trendy konsumenckie dotyczące z jednej strony potrzeby szybkiej konsumpcji w zabieganym świecie, ale przy zachowaniu najwyższej jakości żywności – dodaje szef Grupy Chorten.

Organizatorami konferencji 27 czerwca 2019 r. były Grupa MLEKOVITA oraz Sokołów S.A. Partnerami konferencji były firmy: GEA, Grupa Chorten, Symbiona S.A. oraz Tetra Pak.