MLEKOVITA najlepszą polską marką mleczarską

  • Nagrody

Trwa wczytywanie galerii

Grupa MLEKOVITA umacnia się na pozycji lidera. Jej najwyższą lokatę na krajowym rynku potwierdzają wyniki zestawienia TOP 200 najlepszych polskich marek przygotowanego przez magazyn „Forbes”, w którym marka MLEKOVITA okazała się najcenniejsza w branży.

Najlepsze Polskie Marki to nowy ranking, który ocenia wartość finansową marek na krajowym rynku. Badaniu, w którym przeprowadzono 1435 wywiadów, poddano marki polskie i ich istotnych zagranicznych konkurentów, zbierając w ten sposób dane na temat 302 brandów. Łączna wycena marek 200 laureatów zestawienia według kryteriów przyjętych przez „Forbesa”  to niemal 51 mld złotych. W rankingu pozycja i wartość marek ukazane są z perspektywy ich siły w umysłach klientów oraz roli w generowaniu przychodów. Jako polskie sklasyfikowane zostały te marki, które stworzono z myślą o polskim rynku, ale jeśli operują również za granicą, ich wartość liczono wyłącznie w oparciu o pozycję na rynku krajowym. W badaniu konsumenckim posłużono się zaś modelem, który bierze pod uwagę mentalną dostępność marki (sprawia, że marka szybko przychodzi konsumentowi na myśl w kontekście danej kategorii; koreluje mocno z obecną pozycją rynkową marki) oraz skojarzenia, które ona wywołuje (siła i typ skojarzeń wywoływanych przez markę pozwalają sprawdzić, jak silne emocje marka generuje, jak oceniana jest jej użyteczność, wyróżnialność oraz innowacyjność). Ostatecznie wartość marki wynika z pozycji rynkowej wyrażonej jej wartością sprzedaży, indeksowanej siłą danej marki oraz jej wkładem w wartość sprzedaży w kategorii.

Cieszę się, że MLEKOVITA niezmiennie okazuje się najlepszą i najcenniejszą marką w branży. To kolejne potwierdzenie właściwie obranej strategii, w której stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z dostawcami mleka oraz konsekwentny rozwój dla dobra konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Dlatego codziennie pracujemy na to, by wciąż rozwijać markę MLEKOVITA jako brand utożsamiany ze stabilnością, jakością i zaufaniem. Jako lider niezmiennie wzmacniamy silną i wiarygodną markę, będącą siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Jesteśmy wiarygodnym partnerem biznesowym i warto nam zaufać, gdyż to zaufanie stanowi filar partnerskiego biznesu – współpracujemy owocnie dla wspólnego rozwoju, a nasze innowacyjne produkty, cenione i dostosowane do gustów konsumentów, dostarczamy nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.

Grupa MLEKOVITA to już 22 zakłady produkcyjne, w których codziennie przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Na ponad 185 liniach produkcyjnych wytwarzanych jest aż 1555 mlecznych smakowitości, o których najwyższą jakość dba 5 000 wykwalifikowanych pracowników. Dystrybucja odbywa się dzięki 34 własnym centrom dystrybucyjnym, 142 sklepom firmowym Mlekovitka oraz 2 sklepom internetowym, uruchomionym w 2020 r., dzięki którym można szybko i łatwo zamówić produkty z dostawą w każdy zakątek Polski: mlekovitka.pl z szerokim asortymentem produktowym oraz sba.com.pl z ofertą produktów wysokobiałkowych, skierowanych przede wszystkim do osób aktywnych fizycznie.