MLEKOVITA ponownie na 1. miejscu w Ogólnopolskim Rankingu Najlepszych Spółdzielni Mleczarskich

  • Nagrody

Trwa wczytywanie galerii

MLEKOVITA, lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, konsekwentnie potwierdza swoją najwyższą pozycję także na krajowym rynku. Firma już po raz kolejny zwyciężyła w Ogólnopolskim Rankingu Najlepszych Spółdzielni Mleczarskich, zorganizowanym przez redakcję „Strefy Gospodarki”, dodatku do „Dziennika Gazety Prawnej”.

W Ogólnopolskim Rankingu Spółdzielni Mleczarskich oceniane są m.in. wyniki ekonomiczne spółdzielni, rozwój ich oferty produktowej, prowadzone działania CSR i ich wpływ na życie lokalnych społeczności, a także realizacja nowych inwestycji.

– Jesteśmy dumni, że niezmiennie zwyciężamy w Ogólnopolskim Rankingu Spółdzielni Mleczarskich. To potwierdzenie, że obrana przez nas strategia jest właściwa. Stawiamy w niej na wieloletnią i partnerską współpracę z producentami mleka oraz intensywny rozwój i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych na światowym poziomie, uwzględniając ich wpływ na środowisko oraz bezpieczeństwo zdrowotne żywności – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.

Każdego dnia w 22 zakładach produkcyjnych Grupy MLEKOVITA przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. 5 000 wykwalifikowanych pracowników dba o najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych. Ponad 1000 mlecznych smakowitości znanych jest nie tylko w polskich domach, ale i w 167 krajach świata – MLEKOVITA jest liderem eksportu sektora mleczarskiego. Dystrybucja odbywa się dzięki 33 własnym centrom dystrybucyjnym, 141 sklepom firmowym Mlekovitka oraz dwóm sklepom internetowym: sba.com.pl z produktami wysokobiałkowymi oraz mlekovitka.pl z szerokim asortymentem. W 2020 roku Grupa MLEKOVITA osiągnęła kolejne rekordy – ponad 5,6 mld zł przychodu i eksport o wartości 1,6 mld zł.

W 2020 roku MLEKOVITA zainwestowała ponad 100 mln zł w rozwój bazy technicznej i  technologicznej. Dzięki tym inwestycjom możliwe było rozpoczęcie produkcji nowych artykułów spożywczych. W zakładzie w Pilicy firma uruchomiła pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych, oferowanych w ramach marki MiaMu. Z kolei w oddziale w Świeciu ruszyła linia do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach pod marką Wypasione i masy krówkowej pod marką Kajmak Kuchmistrza.