Mlekovita

Grupa MLEKOVITA

Grupa MLEKOVITA


Mlekovita - Prezes Dariusz Sapinski

Dariusz Sapiński
Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA
  • najcenniejsza marka w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki (według rankingu Rzeczpospolitej z 01.12.2015)
  • wytwarza ponad 700 produktów
  • produkty aż w 5 kategoriach są numerem 1 na rynku (mleko pasteryzowane, sery miękkie solankowe, sery twarde dojrzewające, mleko smakowe, masło i tłuszcze)
  • jedyna w kraju produkuje masło klarowane i ser Cheddar
  • jedyna na Podlasiu produkuje lody na skalę przemysłową
  • produkty regionalne ZAKOPIAŃSKIE SPECJAŁY dostępne są w sprzedaży na terenie całego kraju
  • zdobyła najwięcej nagród i wyróżnień dla swoich produktów i marki
  • uzyskuje od lat największą dynamikę przychodów w branży
  • stworzyła własną sieć dystrybucji hurtowej i detalicznej (w tym pierwsze na rynku mleczarskim Cash & Carry)
  • eksportuje najwięcej produktów mleczarskich poza granice naszego kraju
  • posiada certyfikowany, zintegrowany system zarządzania: FSSC 22000 (równoważny z BRC oraz IFS), ISO 9001, ISO 14001 oraz certyfikaty: koszerności (Certificate of KASHRUT) i HALAL
  • została wpisana do bazy Sedex – firm o etycznych standardach produkcji w ramach łańcucha dostaw
  • posiada pozwolenie eksportu na Ukrainę (UKRSEPRO)
  • dba o środowisko naturalne – jako jedyna w branży dysponuje własną oczyszczalnią ścieków, produkującą w procesie fermentacji biogaz służący jako paliwo do produkcji energii, oraz zakładową elektrociepłownię gazową wyposażoną w unikatowy system kondensacji spalin przyczyniający się do redukcji emisji C02 do atmosfery

MLEKOVITA, z małej spółdzielni, jaką była na początku swojego istnienia (1928 r.), wyrosła na potęgę – największą polską grupę mleczarską, zarówno pod względem wielkości przerobu mleka, jak i sprzedaży produktów mlecznych.

MLEKOVITA to lider polskiego mleczarstwa i najcenniejsza marka sektora produkcyjnego, firma nowoczesna i innowacyjna we wszystkich obszarach swojej działalności.

Konsekwentnie prowadzona polityka rozwoju firmy spowodowała, że obecnie firma posiada 16 zakładów produkcyjnych, 30 własnych Centrów Dystrybucyjnych, w tym pierwszą w branży hurtownię Cash&Carry, oraz własną sieć detaliczną działającą pod szyldem MLEKOVITKA, a jej wyśmienite, najwyższej jakości produkty nabiałowe podbijają serca i podniebienia krajowych oraz światowych konsumentów od blisko 90 lat.

MLEKOVITA może pochwalić się bardzo szerokim wachlarzem produktów, których wytwarza ponad 700. Wśród bogatego asortymentu można wymienić następujące grupy: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego dostępne w blokach, kawałkach i plastrach; sery wędzone dojrzewające i niedojrzewające; sery twarogowe w plastrach, sery topione dostępne w różnych smakach i opakowaniach; sery sałatkowo-kanapkowe Favita; serki ziarniste naturalne i z dodatkami; sery mozzarella; mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu; mleka pasteryzowane; śmietanki UHT; mleka zagęszczone; mleka smakowe; kefiry; jogurty; maślanki; twarogi i twarożki smakowe; śmietany i śmietanki, bezwodny tłuszcz mleczny (masło klarowane); masła i miksy maślane; mleka w proszku oraz serwatkę w proszku. MLEKOVITA jako jedyna firma na Podlasiu wytwarza lody na skalę przemysłową.

Przedsiębiorstwo cieszy się od lat największą dynamiką przychodów w mleczarskiej gałęzi przemysłu.

Produkty MLEKOVITY są rozpoznawalne i doceniane nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie i na Świecie. Zaufanie konsumentów zagranicznych przyczyniło się do osiągnięcia przez firmę pozycji największego polskiego eksportera produktów mleczarskich.

Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe, bezpośrednio przekładają się na stały wzrost wartości marki. Ważna jest także przyświecająca MLEKOVICIE idea polskości, którą jako firma ze 100-procentowym kapitałem polskim, skutecznie realizuje i udowadnia. Z ogromnym sukcesem wprowadziła na rynek innowacyjne, naturalne – o niewątpliwych zaletach dla zdrowia produkty o nazwie POLSKIE.

Strategia promocji polskości poprzez wytwarzanie polskich produktów, wspartych dodatkowo podmarką POLSKIE, miała niewątpliwy wpływ na obecną, najwyższą pozycję marki na rynku.

Uważna obserwacja i analiza rynku wyznaczyły kierunki rozwoju oraz strategię dla przedsiębiorstwa. MLEKOVITA należy do tych firm, które w konkurencyjnym świecie biznesu potrafiły dostrzec i wykorzystać swoje szanse, wprowadzając na rynek nowe produkty.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów Spółdzielnia rokrocznie wprowadza do oferty nowy asortyment, który zdobywa uznanie odbiorców i liczne nagrody, np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich (m.in. Wybór Konsumentów, Odkrycie Roku, Produkt Roku, Najlepsze w Polsce, Najwyższa Jakość, Polski Producent Żywności), złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych targów, uznanie ekspertów biznesu (np. Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki), oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym (m.in Lider Polskiego Exportu, Wybitny Polski Eksporter, Mister Eksportu, Medal Europejski).

Procesy produkcyjne (od pozyskiwania surowców, poprzez ich przetwórstwo, aż po dystrybucję i sprzedaż) odbywają się w Spółdzielni MLEKOVITA według Zintegrowanego Systemu Zarządzania: FSSC 22000 (równoważny z BRC oraz IFS), ISO 9001, ISO 14001.

Polityka jakości prowadzona przez firmę, zorientowana jest zarówno na procesy biznesowe, jak i na zaspakajanie potrzeb klienta.

Surowce i opakowania pozyskiwane są wyłącznie od sprawdzonych dostawców, co gwarantuje jednolitą i powtarzalną jakość produktów. W tym celu firma prowadzi również badania fizyko-chemiczne i mikrobiologiczne surowców oraz produktów gotowych we własnych akredytowanych laboratoriach, wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt laboratoryjny.

Dbając o środowisko naturalne MLEKOVITA prowadzi racjonalną gospodarkę surowcami wraz z optymalizacją zużycia wody i energii oraz minimalizację zanieczyszczeń i segregację odpadów. Jako jedyna w branży mleczarskiej posiada także nowoczesną elektrociepłownię gazową, dzięki której możliwa stała się redukcja emisji CO2 oraz zmniejszenie zużycia wody.

Jako lider w produkcji mleczarskiej firma prowadzi szerokie akcje promujące spożycie mleka i produktów mlecznych. Należą do nich nie tylko szeroko zakrojone akcje marketingowe zwiększające popularność produktów i brandu MLEKOVITA. Każdego roku firma jest organizatorem i partnerem wielu imprez targowych i kulturalnych do których m.in. należy „Światowy Dzień Mleka w Polsce”.

Biorąc udział w kształtowaniu dobrych nawyków żywieniowych i zdrowia Polaków MLEKOVITA uczestniczy w programach społecznych „Mleko w szkole” oraz w akcji „Mleko z Klasą”.